Hoe verbeter ik mijn coachprofiel?

Op deze pagina vind je tips hoe je jouw coachprofiel kan verbeteren.

Vindbaarheid van mijn coachprofiel verbeteren

1. Video

Om binnen Coaching voor Mij optimaal gevonden te worden is het belangrijk dat je een video hebt. In dat geval kom je ook terug op de Homepage van Coaching voor Mij. Daarnaast word je automatisch meegenomen in zoekopdrachten van coachees. Standaard staat bij de zoekopdrachten 'voorkeur met video's ' aan.

2. Plaatsnamen

Geef de juiste plaatsnamen op waar je zelf coacht of als coach gevonden wil worden. Zo vergroot je jouw eigen marktbereik. Dit kunnen er maximaal 6 zijn. Op je coachprofiel onder het tabblad "coachpaspoort" kan je zien welke plaatsen nu aan je profiel gekoppeld zijn.

3. Beoordelingen

Beoordelingen / aanbevelingen van coachees vragen en laten plaatsen bij je profiel. Hoe meer goede beoordelingen hoe beter dit is. Deze kunnen coachees zelf plaatsen bij je coachprofiel.

4. Social Media

Plaats de url van je profiel op je eigen website of binnen de Social Media (zoals bijvoorbeeld Facebook, Pinterest, Instagram, Google+ en LinkedIn). Daarnaast kan je jouw eigen profiel liken of aanbevelen via LinkedIn.

5. Coachboeken

Schrijf je coachboeken? Dan kan je deze verkopen via onze site. Je krijgt tevens een link naar je eigen coachprofiel waardoor je profiel weer een boost krijgt. Uw boek plaatsen? Neem contact op.

6. Bloggen

Ben je als coach een blogger? Coaching voor Mij geeft je de mogelijkheid om via onze site blogs aan te bieden! Hierbij krijgt je tevens een link naar je eigen coachprofiel. Zo word je zichtbaarheid vergroot. Wil je starten met een blog? Neem dan contact op.

7. Coachmarkt

Geef je als coach workshops aan andere coaches? Of heb je specifiek iets dat interessant is voor anderen? Via onze eigen 'Coachmarkt' kan je dit onder de aandacht brengen. Ook hier wordt een link naar je profiel toegevoegd en wordt de zichtbaarheid van je profiel verder vergroot. Voor meer informatie kan je contact opnemen.

8. Tarieven

Vermeld je tarieven op de site. Indien je dit niet doet kan het zijn dat je niet meegenomen wordt in de zoekresultaten. Natuurlijk kan je los van het opgegeven tarief op je profiel aangeven dat je in nader overleg tot het daadwerkelijke tarief komt. Mits dit niet te veel afwijkt van wat je hebt opgegeven.


Succesratio van mij coachprofiel verhogen

Boven alles is het belangrijk om je goed in de positie van je klant te plaatsen. Natuurlijk kunnen persoonlijke motieven waarom je voor het coachvak gekozen heeft interessant zijn. Doorslaggevend is dat ik als coachee wil weten of ik aan het juiste adres ben: kan je als coach mij helpen?

Tips voor bij je profiel en video:

  • Welke behoefte heeft mijn klant (wat is de rode draad van mijn klant-bestand? Waar ben ik in gespecialiseerd?)
  • Wat kan ik de klant aanbieden?
  • Welke mogelijke weerstand kan er bij klanten zijn en hoe neem ik die weg?
  • Welk bewijs kan ik overleggen waaruit blijkt dat ik een goede coach ben?
  • Vertel de klant wat hij moet doen!

Verwerk bovenstaande punten in combinatie met een persoonlijke noot in je profieltekst en video.

1. Je profieltekst

  • Verwerk in je profieltekst bovenstaande punten.
  • Zorg ervoor dat je niet 1-op-1 dezelfde tekst gebruikt als op andere websites, dit zorgt voor een betere vindbaarheid in Google.
  • Werk in kleine paragrafen met duidelijke kopjes.
  • Gebruik woorden die je klanten gebruiken bij het zoeken naar een coach. Bijvoorbeeld: "...je bent op zoek naar een loopbaancoach in Amsterdam...'.
  • Beschrijf daarnaast het 'coachproces'. Als coachee wil ik graag weten hoe het traject er ongeveer uitziet als ik door je wordt gecoacht.
  • Geef een persoonlijke noot en deel je ervaringen.
  • Geef aan wat ik moet doen als coachee, de 'Call to Action', bijvoorbeeld:
    'neem nu direct contact met mij op voor een gratis kennismakingsgesprek door het formulier in te vullen.'

2. Je foto

  • Gebruik een representatieve foto.
  • Scherp en groot formaat.
  • Waarbij u de kijker aankijkt.

3. Je video

  • Maak een goede representatieve video én waarbij de kijker een goede indruk van je krijgt als coach.
  • Met de huidige mobile phones kan je al in korte tijd en op eenvoudige wijze een goede video maken. Uiteraard is er wel verschil met een professionele video.
  • Daarnaast kan je deze video ook op je eigen site inzetten!
  • Maak alleen geen verwijzing naar eigen contactgegevens of je eigen website.

4. Je tarief

Indien je geen tarieven vermeldt bij je profiel is het niet duidelijk of je past binnen het budget van de coachee. De stap naar een aanvraag is dan weer wat verder. Je kan een tarief opnemen en op je profiel aangeven dat in nader overleg tot het daadwerkelijke tarief komt. Mits dit niet te veel afwijkt van wat je hebt opgegeven.

Door het doorvoeren van bovenstaande punten kan je jouw profiel optimaal weergeven. In ieder geval is je profiel goed afgestemd op potentiële coachees.