Uw eigen video pitch

Een kennismakingsgesprek dat ook echt een kennismakingsgesprek is. Niet een gesprek om af te tasten of de coachee wel een klik met je ervaart. Dat zou eigenlijk al gebeurd moeten zijn. Je investeert ook jouw tijd en dus geld in een kennismakingsgesprek. Daarom is het als coach net zo goed van belang dat deze 'selectie' van de coachee grotendeels plaatsvindt vóór dit eerste gesprek. En dat je vanuit dit kennismakingsgesprek de volgende stap kunt zetten.

Daarom helpt een online video pitch. Zo kan de coachee zich al een goed beeld vormen van je en vaststellen of er een 'klik' is. Beter dat dit voor het kennismakingsgesprek gebeurt dan er na.

Stappen in het maken van een video pitch

Hieronder wordt aan de hand van een paar stappen uitgelegd hoe je vrij eenvoudig al een mooie eerste versie van je eigen pitch kunt maken. Via een professional ziet het er ongetwijfeld beter uit, dus dat is dan ook zeker ons advies om daar gebruik van te maken. Iedereen heeft zo zijn vak! En een goede online video maken behoort daar ook toe.

De inhoud van de pitch

De coachee zit met een coachingsvraagstuk en weet niet zeker of jij daarbij kan helpen. Hij is op zoek naar bevestiging en het bewijs dat je dit kan. Daarnaast is de 'klik' van groot belang, je bent dan ook jezelf in deze video. Als je op de video echt anders bent, in uiterlijk en gedrag dan in werkelijkheid, zal het voor de coachee een verrassing zijn als jullie elkaar ontmoeten.

Om beknopt te blijven zijn 4 onderwerpen wat ons betreft van belang die moeten terugkomen:

1. Geef praktische voorbeelden (heel concreet) die de rode draad vormen in uw praktijk

Doel: het creëren van herkenning / behoefte erkenning

2. Vervolg met hoe het coachtraject er bij je uitziet

Doel: de kijker krijgt een beeld van het coachproces en of dit aansluit bij zijn verwachting

3. Daarna de persoonlijke noot; refereer aan ervaring, opleiding en certificering

Doel: onafhankelijke bewijsvoering dat je ook een goede coach bent, dit komt deels tekstueel terug in je coachpaspoort

4. Tot slot: de Call-to-action: uitnodiging aan de kijker om contact op te nemen via de Coaching voor Mij site.

Doel: de kijker echt aangeven wat te doen (Geen verwijzing naar eigen site, e-mailadres of telefoonnummer

Samengevat:

Naast de inhoud van de pitch is het belangrijk om ook naar de vorm van de video te kijken. Houd daarom rekening met onderstaande punten.

De technische aspecten:

  • De video bij voorkeur niet langer dan 3 minuten.
  • Gebruik veel wit licht bij het opnemen van de video.
  • Ga ongeveer 1,5 / 2 meter van een achtergrond staan.
  • Focus daarbij echt op jezelf en niet op de achtergrond.
  • Zorg voor sterk geluid / goede geluidsweergave. Van een online video draagt geluid voor 50% bij aan een goede video.
  • Neem de video in gangbaar formaat op (mp4, mov, mpg, wmv) zonder verwijzingen naar e-mailadressen, websites of telefoonnummers van uzelf.

Vragen of hulp nodig?

Lukt het niet, overweeg dan echt een professional. Deze partij kan ook een versie maken voor op je eigen website. Je kan natuurlijk ook altijd nog contact met ons opnemen. Dan bekijken we samen of wij je verder kunnen helpen.